Prace plastyczne wykonane przez uczniów klasy 3b
MAJOWE ŚWIĘTA
- 1
Święta majowe
Przed nami 3 dni świąt państwowych. Znacie ich historię? Potraficie wskazać co upamiętniają? Jak je obchodzicie? Czy w tych dniach rodzice mają jakiś obowiązek do spełnienia? Co wiecie o fladze i naszych barwach narodowych i kto wymyślił święto pracy. Zachęcam Was do zapoznania się z krótką prezentacją, pełną ciekawostek na temat nadchodzących dni.
Zostańcie w domu :)
Majowe_swieta_(1).pdf
Liga Zadaniowa - wyniki
Sukces w konkursie przedmiotowym z matematyki Liga Zadaniowa dla uczniów klas 6 i 7 województwa kujawsko-pomorskiego.
Laureatki z klasy 6a:
Marta Szumska - II miejsce (49p)
Marta Adamska - III miejsce (43p)
Anna Szumska - III miejsce (39p)
Ola Szmidt - wyróżnienie (32p)
Szczegóły konkursu: http://liga.mat.umk.pl/
Gry interaktywne w dobie kwarantanny...
101 propozycji dla nastolatka...
Konkurs - liczba π -wyniki
W ramach Tygodnia z matematyką zorganizowaliśmy konkurs na liczbę Pi.
Laureaci w konkursie na liczbę Pi
I miejsce - Jessica Wronowska kl. 4a
II miejsce - Aniela Man kl. 6c
III miejsce - Nataniel Strzeszewski kl. 4a
Gratulujemy wszystkim uczestnikom talentu i inwencji twórczej. Dziękujemy za oddane głosy.
Rozdanie nagród odbędzie się po powrocie do szkoły.
27
Prace klas 4 i 5
Uczniowie klas 4 i 5 wykonali piękne świąteczne kartki oraz ozdoby życząc Wszystkim Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnyc.
13
Życzenia Wielkanocne
🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣🐇🐣Wielkanoc przypomina nam, że nigdy nie należy tracić nadziei, ponieważ bez względu na to, jak ciemna jest droga którą się poruszamy, na jej końcu zawsze znajduje się światło.🌞 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞Niech Święta Wielkanocne będą czasem takiej nadziei i niech przyniosą wszystkim wiele szczęścia i radości, spokoju i ciepłaczerpanego z bycia razem, mimo że obecnie jest to trudne.😍😍👪👨👩👦👦👨👩👧👧👨👩👧👨👩👧👦😍😍Życzymy Wszystkim, aby te Święta Wielkanocne pozwoliły na chwilę przenieść nas w normalność, aby dały wytchnienie od tego, co nas otacza.
Życzymy kolorowych pisanek pomalowanych w najskrytsze marzenia🥚🥚. Bab smacznych i słodkich jak miód🥮. Zajęcy hasających po ogródkach wyobraźni 🐇. Mokrego od wrażeń śmigusa dyngusa.
Czekamy z utęsknieniem, by dziecięcy śmiech jak najszybciej wypełnił mury Naszej Szkoły i Przedszkola.
Radosnych Świąt Wielkanocnych Uczniom i Rodzicom, Nauczycielom, Pracownikom Niepedagogicznym oraz Przyjaciołom Zespołu Szkół w Osieku nad Wisłą.
Katarzyna Wachowska
Aleksandra Nasierowska
Lidia Szumska
Matematyczna pisanka.
Jak połączyć temat Świąt Wielkanocy z matematyką?
W tym roku chciałbym Wam przybliżyć ciekawe matematyczne zagadnienie: Każdą, nawet najbardziej skomplikowaną mapę, można pokolorować używając tylko 4 kolorów, tak aby sąsiadujące granicami obszary były innego koloru. To zagadnienie zainspirowało mnie do przygotowania dla Was wyzwania:
Prace uczniów:
7
Relacja z wyjątkowego trzydniowego tygodnia z matematyką (9-11 marca 2020).
W poniedziałek uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące szkoły, policzyli okna, drzwi, schody, a nawet lampy. We wtorek krążyli po korytarzach szukając haseł do matematycznej krzyżówki. W naszej skrzyni znaleźliśmy ponad 150 rozwiązań. W środę uczniowie wcieli się w detektywów i rozwiązując zagadki, szyfry oraz tajemnicze napisy odnaleźli zaginione portrety matematyków. Klasa 8 zmagała się z matematycznym escape roomem przygotowanym na Święto Liczby Pi.
26
Jak ważne dla człowieka jest czytanie ?
„Kujawsko-Pomorski Festiwal Muzyczny Dzieci i Młodzieży Szkolnej” - 6.03.2020
Amelia Węgrzecka - uczennica klasy trzeciej, (która po procedurze kwalifikacyjnej), aktywnie uczestniczyła na prestiżowym konkursie na szczeblu wojewódzkim, organizowanym zarówno przez Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, jak i Wydział Edukacji Muzycznej Uniwersytetu im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (artystycznego operatora wydarzenia) i Dziekana tegoż wydziału, który patronował temu przedsięwzięciu. Dnia 6 marca 2020 {piątek} odbyła się pierwsza edycja wojewódzkiego Festiwalu Muzycznego, której odbiorcami są dzieci i młodzież szkolna. Wykonywany był różnorodny repertuar zarówno wokalny, jak i przeznaczony na formacje instrumentalne. Przesłuchania konkursowe zaadresowane były dla wychowanków klas I-IV (kategoria A), klas V-VIII (kategoria B) oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Wszyscy uczestnicy oceniani byli przez jurorów wg. następujących kryteriów: dobór repertuaru dostosowany do wieku uczestnika konkursu, dobór instrumentarium, stylistyka wykonania; brano również pod uwagę aspekty tj. intonacja, dykcja, interpretacja, oraz walory brzmieniowe.
Amelia podczas zmagań konkursowych w auli UKW w Bydgoszczy - występ w godzinach przedpołudniowych
Nasza młoda artystka zdobyła wyróżnienie na owym konkursie. To ogromny sukces jak przystało na rangę wojewódzką tego wydarzenia. Amelia wykonała kompozycję z repertuaru Małgorzaty Ostrowskiej, pt. „MELUZYNA”. Utwór powstał w roku 1986 i pochodzi z filmu „Podróże Pana Kleksa”. Muzykę skomponował Andrzej Korzyński. Autorem tekstu natomiast jest Krzysztof Gradowski. Uczennica wykonała partię solową, wspomogła się podkładem muzycznym. Słuchając jej występu nie sposób nie odnieść wrażenia, iż momentami wcieliła się w charyzmatyczną postać Małgorzaty Ostrowskiej. Poprzez swoje możliwości techniczne oraz umiejętności interpretacyjne uwydatniła swój potencjał artystyczny. Poza tym na szczególną atencję zasługuje wyjątkowa dojrzałość głosu, co dodaje unikatowego uroku. Artystce dziękujemy za godne reprezentowanie naszej placówki, toteż serdecznie gratulujemy w imieniu szkoły. Kierujemy także podziękowania rodzicom, wychowawcy, a nade wszystko opiekunom przygotowującym, jak i osobom wspierającym Amelię.
Amelia parę dni później z dyplomem po zmaganiach konkursowych
Materiały zebrał & opracował: Jakub Hejnicki
*Zachęcamy również Państwa do oddania głosu na Amelię Węgrzecką pod wskazanym niżej linkiem w plebiscycie ‘Pokaż talent’ organizowanym przez Gazetę Pomorską.
Jak radzić sobie z lękiem i jak mówić dziecku o epidemii? Rozmowa z psychologiem dr. Tomaszem Srebnickim
Zmiany
Dodaliśmy zmiany w terminach rekrutacji. Można je znaleźć w zakładce powyżej "REKRUTACJA" lub klikając w link poniżej.
Plan zajęć
Jak rozmawiać z dziećmi i wspierać je w tym czasie?
Czas panowania koronawirusa to trudny okres dla nas wszystkich. Niełatwo nam pogodzić się z izolacją i przymusową rezygnacją z dotychczasowego trybu życia. Zmiany te tym bardziej trudno zrozumieć dzieciom, wyrwanym nagle ze swoich rytuałów, pozbawionym towarzystwa kolegów, a nawet możliwości spacerów w ulubione miejsca. Inaczej na tę sytuację zareaguje przedszkolak, a inaczej – dziecko w wieku szkolnym czy nastolatek, dlatego rozmowy na ten temat muszą przebiegać w sposób dostosowany do wieku dziecka. Jak więc rozmawiać? Jak zaopiekować się trudnymi emocjami dziecka – np. lękiem, złością – związanymi z pandemią? W jaki sposób wesprzeć dziecko, które tęskni za przedszkolem lub szkołą i znajomymi? Jak rodzeństwo może się wzajemnie wspierać? Jak w tym wszystkim rodzic może zadbać sam o siebie? Na te wszystkie pytania odpowie dr Magdalena Śniegulska, psycholożka i psychoterapeutka z Uniwersytetu SWPS.
Zachęcamy do uzycia linku, aby zobaczyć więcej.
Dzieci uczą rodziców w domu!
W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc
zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej. Dzieci uczą rodziców Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do
wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci. W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej
www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje
będą obejmować tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu,
ekologii czy historii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej
decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. "Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem
bezpiecznym przedszkolakiem". W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do
wykonania. By zachęcić wszystkich rodziców i dzieci do wspólnej nauki Centrum Rozwoju Lokalnego
informuje, że 17 marca na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) pojawi
się konkurs, w którym do wygrania są ciekawe nagrody. By wziąć udział w konkursie będzie trzeba w
komentarzu zamieścić zdjęcie/zdjęcia z wykonanymi zadaniami. Szczegółowe informacje o konkursie
już we wtorek 17 marca.Materiały można pobrać pod adresem:
https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/
REKRUTACJA
W związku z zamknięciem szkół termin rekrutacji zostaje wydłuzony do 30.03.2020r.
Matematyka bez granic - konkurs klas 5 i 6.
5 marca uczniowie klas 5 i 6 wzięli udział w konkursie Matematyka bez granic. Ten międzynarodowy konkurs przywędrował do nas z Francji, gdzie do dziś mieści się jego "sztab światowy". Oryginalna nazwa, pod którą jest znany na całym świecie, to "Mathématiques sans frontiéres", czyli "Matematyka bez granic". Organizowany jest pod auspicjami Rady Europy. W Polsce patronat nad nim objęło Polskie Towarzystwo Matematyczne. Konkurs ma niespotykaną formę, gdyż startują w nim całe klasy. Jego celem jest otwarcie mentalnych granic pomiędzy krajami, regionami i szkołami. Ma interdyscyplinarne zadania i jest adresowany do szerokiego kręgu uczniów, nie tylko do najlepszych matematyków. Liczą się w nim także: umiejętność współpracy i podziału zadań w grupie, pomysłowość, wyobraźnia, zdolności językowe i plastyczne (konstrukcje, wycinanki, budowanie modeli brył). Przygotowanie do konkursu bardzo integruje zespół klasowy. Zadania nawiązują do konkretnych sytuacji życiowych i pokazują zastosowanie matematyki w życiu codziennym i w innych dziedzinach nauki. Są skorelowane z innymi przedmiotami. Na ogól nie wymagają uzasadnienia, ale wypracowania konkretnego algorytmu postępowania. Mają zróżnicowany stopień trudności i tematykę, więc każdy uczeń w klasie może się czymś wykazać. Jedno z zadań podane jest w językach obcych i tak też trzeba zapisać jego rozwiązanie.
9
Tydzień matematyki
W poniedziałek rozpoczynamy kolejny marcowy Tydzień matematyki. Każdego dnia czekają na uczniów wyzwania matematyczne, z którymi będą się mierzyć na lekcjach bądź przerwach.
Zachęcamy również uczniów klas 4-8 do udziału w konkursie z okazji Dnia Liczby Pi. Wystarczy na kartce A3 narysować kontur liczby Pi, następnie wypełnić go dowolną własną grafiką i wyciąć. Termin oddawania prac to 12 marca 2020r. Ocenie podlegała będzie fantazja twórcza i estetyka pracy.
Archiwum Aktualności
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Lipiec 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Wszystkie