Przywóz:
Sąsieczno 7:05 9:50
Silno 7:35 10:20
Odwóz:
Sąsieczno 12:55 14:45
Silno 13:50 15:35
Bus: 12:55 14:45
Przywóz:
Sąsieczno 7:05 9:50
Silno 7:35 10:20
Odwóz:
Sąsieczno 12:55 14:45
Silno 13:50 15:35
Bus: 12:55 14:45
W piątek, 15 listopada, w naszej szkole odbyły się wyjątkowe obchody Dnia Tabliczki Mnożenia. Było to święto matematyki, kreatywności i współpracy, w którym każdy mógł znaleźć coś dla siebie.
Kulminacyjnym punktem dnia był konkurs na Szkolnego Mistrza Tabliczki Mnożenia. W rywalizacji wzięli udział przedstawiciele wszystkich klas od 4 do 8. Po emocjonujących eliminacjach do finału zakwalifikowało się dwóch przestawicieli każdej klasy. Ostateczna rozgrywka była pełna napięcia, ale zwycięzca, Max z klasy 5c, wykazał się nie tylko szybkim liczeniem, ale i odpornością na stres. Gratulujemy!
Równolegle do matematycznych zmagań, uczniowie mogli zaprezentować swoje talenty plastyczne, biorąc udział w konkursie na plakat promujący tabliczkę mnożenia. Jury, składające się z nauczycieli matematyki i plastyki, oceniało nie tylko estetykę prac, ale także ich pomysłowość i przekaz edukacyjny. Wyróżniono trzy prace Franka z klasay 1, Marysi z klasy 5 i Martyny z klasy 7.
Niecodzienną atrakcją były komisje ekspertów złożone z uczniów, które przepytywały zarówno swoich kolegów, jak i nauczycieli. Komisje, wyposażone w karty pytań, miały za zadanie sprawdzić znajomość tabliczki mnożenia u wszystkich, którzy mieli odwagę wziąć udział w zabawie. Nauczyciele chętnie poddawali się testom, udowadniając, że także oni doskonale pamiętają czasy szkolnych ćwiczeń.
Dzień Tabliczki Mnożenia okazał się nie tylko świetną okazją do nauki, ale także do integracji całej społeczności szkolnej. Emocje, zabawa i wspólne wyzwania pozostaną na długo w pamięci uczestników. Mamy nadzieję, że wydarzenie stanie się coroczną tradycją, a kolejne edycje przyciągną jeszcze więcej chętnych.
Na koniec każdy uczestnik otrzymał symboliczne dyplomy i słodkie upominki, a mistrzowie i wyróżnieni w konkursach dodatkowe nagrody. Wszystkim gratulujemy i dziękujemy za wspólną zabawę!
Zapraszamy do udziału w naszych tegorocznych edycjach konkursów:
Ogólnopolski Konkurs Matematyczno-Plastyczny „Matematyka oknem na świat”
Prace należy złożyć do 19 grudnia w sali m1.
Zadaniem uczestników Konkursu jest przygotowanie dowolną techniką pracy plastycznej na temat „Matematyka oknem na świat”. Każdy uczestnik Konkursu wykonuje własnoręcznie (bez pomocy osób trzecich) pracęna płaszczyźnie w dowolnej technice (malarskiej, rysunkowej, graficznej, mieszanej), w formacie A4 lub A3.Każdy uczestnik Konkursu nadaje tytuł swojej pracy, dodatkowo może dodać krótki opis.
Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych: klasy 1-4 i 5-8.
Regulamin:https://drive.google.com/file/d/1ObLnjn0vszhInaci2QJUmg_wZj5UKooU/viewOgólnopolski
Konkurs Matematyczno-Literacki "Matematyka fraszką, wierszem i limerykiem"
Utwory należy przesłać do 31 stycznia 2025r.
Regulamin:https://drive.google.com/file/d/1B3LIQ0fxMaRw6MOJ3cDby-pMCeWFFnxi/view
Szanowni Państwo,
fundacja Dbam o Mój Zasięg serdecznie zaprasza na webinar z dr Maciejem Dębskim.
TEMAT WEBINARU: Rola rodziców w procesie wchodzenia dziecka w świat cyfrowy.
DATA WEBINARU: 20 LISTOPADA 2024; GODZINA 19:00 – 20:30
CZAS TRWANIA WEBINARU: 90 minut
DOŁĄCZ DO WEBINARU: https://fundacjadbamomojzasieg.clickmeeting.com/rola-rodzicow-w-procesie-wchodzenia-dziecka-w-swiat-cyfrowy_gdanski-kod-rodzicielski
To bardzo ważny webinar dla rodziców,w szczególności-małych dzieci. Przekażcie ten link Waszym siostrom, braciom, synom, córkom, którzy też mają małe dzieci.
Webinar przeszyty na wskroś praktycznymi wskazówkami co robić, a czego BEZWZGLĘDNIE NIE ROBIĆ z nowymi technologiami w domu. Naprawdę warto. Serdecznie zapraszamy
dr Maciej Dębski
W piątek-15 XI- spotkaliśmy się w bibliotece szkolnej , aby połamać języki ;),
jednak…….nie udało się! Uczennice i uczniowie byli bardzo dobrze
przygotowani, języki super sprawne, dykcja doskonała i z wielką przyjemnością
słuchało się trudnych w wymowie wierszyków i rymowanek.
Gratuluję serdecznie wszystkim uczestnikom i dziękuję za zaangażowanie
Gorące podziękowania składam Pani Katarzynie Maksel - Żytko za pomoc
i udostępnienie biblioteki.
Lidia Szumska
W naszej szkole realizujemy ogólnopolski program MAŁY MISTRZ.
Założenia ogólne programu:
Program Mały Mistrz jest dedykowany dla uczniów klas I-III szkół podstawowych oraz nauczycieli
edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego. W naszej szkole programem objęte są wszystkie
klasy pierwsze.
Głównymi założeniami programu są:
Zachęcenie uczniów do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności
fizycznej.
Kształtowanie odpowiednich nawyków i postaw od najmłodszych lat: krzewienie aktywności fizycznej i
zdrowego stylu życia, przyzwyczajanie, iż ruch powinien być ważnym aspektem na każdym etapie życia.
Podniesienie atrakcyjności zajęć wychowania fizycznego z wykorzystaniem sprzętu sportowego
przekazanego szkołom w ramach funkcjonowania programu.
Kontynuacja akcji edukacyjnej „Hazard? Nie daj się wciągnąć!”
Cel akcji i jej odbiorcy
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) kontynuuje akcję edukacyjną „Hazard? Nie daj się wciągnąć!” w roku szkolnym 2024/2025. Chcemy zwrócić uwagę na problemy, które wynikają z nadmiernego korzystania z gier wśród dzieci i młodzieży, takie jak uzależnienie, problemy finansowe czy wyizolowanie społeczne. Chcemy też pokazać, z jakim ryzykiem wiąże się rozpowszechnianie gier online z elementami hazardu i typowych gier hazardowych. Akcja jest skierowana do uczniów klas 7. i 8. szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Jej adresatami są także rodzice i nauczyciele. Hazard – szczególnie niebezpieczny dla młodych Nieświadomi zagrożenia młodzi ludzie traktują hazard w sieci jako niewinną formę rozrywki.
Dlatego tematyka akcji uwzględnia również problem wykorzystywania Internetu przez podmioty organizujące nielegalne gry hazardowe. Organizatorzy nielegalnych kasyn w Internecie często oferują nowym graczom możliwość grania za darmo – aby ich zachęcić, a w konsekwencji uzależnić od gry za pieniądze. Popularnym zjawiskiem jest również oferowanie nagród w postaci wirtualnych żetonów, którymi gracze mogą posługiwać się podczas kolejnych gier. Witryny internetowe oferują różnego rodzaju nielegalne gry, w tym ruletkę i pokera, a kolorowa grafika z realistycznym dźwiękiem i obrazem mogą być bardzo atrakcyjne dla osób młodych. Nie bez znaczenia pozostają też emocje gracza związane z rywalizacją. To wszystko sprawia, że hazard online, nawet bez pieniędzy, może być przez młodzież postrzegany jako wciągający i ekscytujący. Jednocześnie osoby niepełnoletnie są bardziej podatne na negatywne zjawiska płynące z Internetu, w tym uzależnienie od hazardu. Uzależnienie takie jest chorobą, której skutki dotykają nie tylko graczy, ale także ich rodziny i najbliższych.
Działania informacyjne KAS
Akcja cieszy się sporym zainteresowaniem i na stałe wpisała się już w program edukacyjny wielu placówek oświatowych w naszym województwie. Zyskała również uznanie ze strony pedagogów i uczniów, którzy wysoko oceniali zarówno samą inicjatywę, jak i poziom prowadzonych zajęć. Akcję KAS objął honorowym patronatem także Minister Edukacji. W uzasadnieniu wskazał, że „z uwagi na edukacyjny charakter inicjatywy oraz działania mające na celu podniesienie świadomości zagrożeń wynikających z uczestnictwa w grach hazardowych wśród dzieci i młodzieży, inicjatywa w pełni zasługuje na patronat honorowy. Tego rodzaju projekt, przez swój cel i promowane wartości, a także wieloletnią tradycję należy uznać za wartościowy i godny uwagi”.
Koordynacja akcji
Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy zachęca placówki oświatowe w województwie kujawsko-pomorskim do przesyłania zgłoszeń do udziału w zajęciach w ramach akcji „Hazard? Nie daj się wciągnąć!”. Zgłoszenia szkół należy przesyłać drogą elektroniczną na adres e-mail: rzecznik.ias.bydgoszcz@mf.gov.pl. W sprawach organizacyjnych można kontaktować się także z koordynatorem akcji, pod numerami telefonów: 52 32-56-206,
785 060 036.
W drugą niedzielę listopada (10 listopada 2024r.-niedziela) przypada Międzynarodowy Dzień Łamańców Językowych. Łamaniec językowy to nic innego jak trudna do wymówienia fraza.
W języku polskim ich nie brakuje, np. „stół z powyłamywanymi nogami”. Te zdania to okazja do zabawy i śmiechu, ale i do doskonalenia swojej dykcji i mowy. To jest właśnie głównym założeniem Międzynarodowego Dnia Łamańców Językowych. Jak należy obchodzić to święto? No właśnie w gronie znajomych lub zaangażować rodzinę do wspólnej zabawy.
Zapraszam do obchodów tego dnia w naszej szkole. Będzie konkurs łamańców tych już nam dobrze znanych, a może ktoś z Was wymyśli własną frazę, zdanie, rymowankę? Regulamin konkursu - poniżej.
Zapraszam do wspólnej zabawy i do dzielenia się własnymi łamańcami. Dla zaangażowanych będzie czekała niespodziewana niespodzianka ;)
Lidia Szumska
Konkurs jest skierowany do uczniów szkół podstawowych w kategoriach wiekowych:
Uczestnikami mogą być wyłącznie osoby indywidualne. Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę.
Temat i forma pracy konkursowej
Tematem konkursu jest stworzenie plakatu promującego Dzień Tabliczki Mnożenia, który ma na celu przedstawienie tabliczki mnożenia w atrakcyjny i oryginalny sposób.
Praca konkursowa powinna być wykonana w formacie A3 lub A4, przy użyciu dowolnej techniki plastycznej (np. kredki, farby, kolaż, techniki cyfrowe).
Praca powinna być wykonana samodzielnie przez uczestnika.
Zgłoszenia
Prace konkursowe wraz z kartą zgłoszeniową należy dostarczyć osobiście do p. Sylwii Konklewskiej lub wychowawcy (klasy 1-3) do 13.11.2024
Każda praca powinna być opisana na odwrocie: imię i nazwisko uczestnika, klasa,
Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo : Internet a zachowania samobójcze młodzieży – zrozumieć aby zapobiec.
Serdecznie zapraszam na webinar Fundacji Dbam o Mój Zasięg, który odbędzie się dn.04 listopada(poniedziałek), godz.19.00-20.30
link poniżej:
https://campaign-statistics.com/link_click/e9vXVB-4QYz6xx-4iJ524/78002d15b7762f6b03e048575567dbd8
Powered by aSc EduPage