Charytatywny trening biegowy
Obiady październik
Koszt obiadów za miesiąc październik w szkole wynosi 66 zł.
W sprawie odpisów prosimy o kontakt z P. Intendentką Edytą Seweryn.
Z książką Ci do twarzy! :)
Październik
Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych
Z książką Ci do twarzyJ
Pamiętacie Przerwę na wiersz? W tym roku zapraszam na nową odsłonę - czytanie przez radiowęzeł!
Uczniów chętnych czytać, recytować wiersz serdecznie zapraszam do zapisywania się w bibliotece. Codziennie inny autor… a może będziemy czytać książkę fragmentami?
Co o tym sądzicie?
Do usłyszenia od
Pierwszego października, od 10:30.
Serdecznie zapraszamy do udziału w akcji bibliotecznej;)
BUS ŁĘG-STAJENCZYNKI - ZMIANY
Uwaga nastąpiły zmiany w rozkładzie jazdy busa.
Biblioteka otwarta dla uczniów!
Serdecznie zapraszam do wypożyczania książek.
Niestety w chwili obecnej nie można korzystać z czytelni. Zachęcam do zapoznania się z regulaminem biblioteki.
W tym tygodniu biblioteka czynna:
Poniedziałek: 10:30 - 14:00
środa 8:00 - 14:00
Piątek 8:00-12:00
Do zobaczenia!
Regulamin biblioteki:
Dzień Kropki - 15 września
Niezależnie od wieku, każdy z nas ma jakiś talent. Dzień Kropki jest dobrym pretekstem do pokazania go światu. Zapraszamy do świętownia Dnia Kropki w naszej szkole.
WPŁATY ZA OBIADY W SZKOLE I CZESNE W PRZEDSZKOLU.
W bieżącym roku szkolnym wpłaty za czesne i wyżywienie w
przedszkolu oraz za obiady w szkole przyjmujemy na konto:Bank Spółdzielczy 80 94910003 0020 0010 0319 0001
Wpłaty za posiłki prosimy dokonywać do 15 dnia każdego miesiąca.
Koszt jednego obiadu w szkole - 3 zł.
Koszt( jeden dzień) posiłków w przedszkolu: dwa posiłki - 5 zł,
trzy posiłki- 6 zł.
W tytule przelewu proszę napisać :
imię i nazwisko ucznia , klasa , opłata za obiady ,miesiąc
(np. Jan Kowalski , kl.6d , opłata za obiady, IX 20r. )
OBIADY
Koszt obiadów za miesiąc wrzesień w szkole wynosi 63 zł.
W sprawie odpisów prosimy o kontakt z P. Intendentką Edytą Seweryn.
Gmina przekazuje ozonatory dla szkół i maseczki dla uczniów
Narodowe Czytanie z Prezydentem Polski
WRZEŚNIOWE SPOTKANIA Z RODZICAMI
Przywozy i odwozy
Aktualizacja statusu. Nowy rozkład można zobaczyć w zakładce lub pod linkiem https://zsosieknadwisla.edupage.org/a/przywozy-i-odwozy
Karta zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej
Wypełnione deklaracje wraz z zaświadczeniami z pracy prosimy składać do specjalnie przygotowanego pojemnika w przedsionku szkoły do dnia 02.09.2020r.
Wydrukowane deklaracje można również pobrać w tym samym miejscu.
Zmiana godzin pierwszych spotkań z wychowawcami - klasy I i IV
NA PROŚBĘ RODZICÓW KLAS CZWARTYCH WPROWADZAM ZAMIANĘ GODZIN PIERWSZYCH SPOTKAŃ Z WYCHOWAWCAMI. DZIĘKUJĘ ZA ZROZUMIENIE.
01.09.2020
15.45 -16.45 IVA wraz z rodzicami aula
15.45 -16.45 IVB wraz z rodzicami sala gimnastyczna
15.45 -16.45 IVC wraz z rodzicami hol
17.00 -18.00 IA wraz z rodzicami hol
17.00 -18.00 IB wraz z rodzicami aula
17.00 -18.00 IC wraz z rodzicami sala gimnastyczna
1 WRZEŚNIA – SPOTKANIE UCZNIÓW Z WYCHOWAWCAMI
KAŻDE SPOTKANIE BĘDZIE TRWAŁO OK. 40 MINUTUCZNIOWIE BĘDĄ WYPUSZCZANI Z KLAS W ODSTĘPIE 10-CIOMINUTOWYM
WEJŚCIE OD STRONY BOISKA
9..00 – sala nr 2 – klasa IIA
9.10 – sala nr 5 – klasa IIB
9.20 – sala nr 7 – klasa IIC
9.30 – sala nr 1 – klasa IIIB
9.40 – sala nr 4 – klasa IIIC
WEJŚCIE GŁÓWNE
9.00 – sala językowa mała – klasa VIIC
9.10 – sala językowa duża – klasa VIB
9.20 – sala matematyczna 1 – klasa VIIIA
9.30 – sala matematyczna 2 – klasa VIC
9.40 – sala polonistyczna – klasa VIIB
WEJŚCIE OD SALI GIMNASTYCZNEJ
9.00 – aula – klasa VIA
9.10 – sala plastyczna – klasa VIIA
9.20 – sala humanistyczna – klasa VA
9.30 – sala przyrodnicza – klasa VIIIB
REGULAMIN PRACY SZKOŁY I PRZEDSZKOLA W WARUNKACH EPIDEMICZNYCH KRAJU
Na podstawie wytycznych MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020r.
Organizacja zajęć w szkole:
1. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
2. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
3. Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
4. Opiekunowie odprowadzają dzieci do drzwi wejściowych szkoły.
5. Każda osoba chcąca wejść do szkoły umawia się telefonicznie przez sekretariat, pocztęelektroniczną lub dziennik elektroniczny Librus (obowiązuje stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osobybez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych). Po wejściu doszkoły czeka w wyznaczonym miejscu zachowując dystans od pracowników szkoły min.1,5 m i podaje nazwisko osoby, z którą jest umówiona.
6. We wszystkich sprawach dotyczących ucznia i rodzica rekomendowany jest kontakt z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość.
7. Przedmioty i sprzęty znajdujące się na korytarzach, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować zostają usunięte (gra stołowa, kanapy).
8. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich przypadkach należy dopilnować, abydzieci nie udostępn iały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni dadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawki, rzeczy.
9. Personel kuchenny i pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
10. Nie organizuje się zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez osoby z zewnątrz.
11. Należy zapewnić uczniom korzystanie z innych dystrybutorów pod nadzorem opiekuna. Zalecenia higieniczne w przypadku innych dystrybutorów wody zostały wskazane nastronie internetowej GIS https://gis.gov.pl/oswiata/udostepniania-wody-do-spozycia-w-placowkach-oswiaty-fontanny-z-woda-do-picia-dystrybutory-wody-zrodelka/
12. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety.
13. Rekomenduje się monitoring codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach
spożywania posiłków, klawiatur, włączników.
14. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, takaby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
15. Jeżeli na terenie szkoły uczniowie i pracownicy używają masek lub rękawic jednorazowych, należy zapewnić miejsca/pojemniki do ich wyrzucania. Zalecenia w tym zakresie zostały wskazane na stronie internetowej GIS:
https://gis.gov.pl/zdrowie/koronawirus-zdrowie/informacje-i-zalecenia-pl/wytyczne-ws-postepowania-z-odpadami-w-czasie-wystepowania-zakazen-koronawirusem-sars-cov-2/
16. Zapewnienie dzieciom i młodzieży, w tym niepełnosprawnej, bezpłatnego dowozu i opieki do przedszkola, szkoły, placówki systemu oświaty odbywa się na zasadach obowiązujących w transporcie publicznym: https://www.cgov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia.
17. Rekomenduje się ograniczenie spotkań w formie apeli i imprez szkolnych oraz organizacji wycieczek szkolnych.
Zajęcia dydaktyczne
1. Plan zajęć dydaktycznych uwzględnia rzadsze zmiany pomieszczeń, w których odbywają się lekcje.
2. Wszystkie przerwy w bezdeszczowy dzień uczniowie spędzają na powietrzu.
3. Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali lekcyjnej, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować zostają usunięte.
4. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
5. Należy wietrzyć sale, części wspólne (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.Przedszkole
1. W miarę miozliwości organizacyjnych - jedna grupa przebywa w wyznaczonej i stałej sali.
2. W miarę mozliwości organizacyjnych - do grupy przyporządkowani są stali opiekunowie.
3. W grupie przebywa maksymalnie 25 dzieci.
4. Minimalna przestrzeń na dziecko wynosi 2,5 m2 i każdego opiekuna.
5. W sali, w której przebywają dzieci dostępne są przedmioty lub zabawki, które można skutecznie uprać i zdezynfekować.
6. Dzieciom nie wolno zabierać ze sobą z domu do placówki niepotrzebnych przedmiotów lub zabawek.
7. Wietrzenie sal przedszkolnych, w których przebywają dzieci odbywa się co najmniej raz na 1 godzinę.
8. W miarę mozliwości organizacyjnych zapewniona jest taka organizacja pracy, która uniemożliwia stykanie się ze sobą poszczególnych grup dzieci (różne godziny zabawy na dworze).9. Opiekunowie zachowują dystans społeczny między sobą w każdej przestrzeni podmiotuwynoszący minimum 1,5 metra.
10. Personel pomocniczy oraz kuchenny nie kontaktuje się z dziećmi oraz personelem opiekującym się dziećmi,
11. Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający dzieci do/z przedszkola zachowują dystans społeczny w odniesieniu do pracowników przedszkola jak i innych dzieci i ich rodziców wynoszący 2 m,
12. Rodzice mogą wejść z dzieckiem wyłącznie do przestrzeni wspólnej przedszkola (hol oraz szatnia przedszkolna) z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub obowiązkowa dezynfekcja rąk) z zachowaniem zasady – 1 rodzic z dzieckiem/dziećmi lub w odstępnie od kolejnego rodzica z dzieckiem/dziećmi 2 metry.
13. Do przedszkola uczęszczają wyłącznie dzieci zdrowe, bez objawów chorobowych, a szczególnie bez infekcji dróg oddechowych (katar, kaszel, gorączka). Jeżeli jakieś dziecko jest alergikiem – konieczne jest zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczęszczania do przedszkola.
14. Do przedszkola uczęszczają wyłącznie dzieci zdrowe, bez objawów chorobowych, a szczególnie bez infekcji dróg oddechowych (katar, kaszel, gorączka). Jeżeli jakieś dziecko jest alergikiem – konieczne jest zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczęszczania do przedszkola.
15. Dzieci uczęszczające do przedszkola powinny być stosownie do wieku samodzielne. Pracownicy przedszkola będą wspierać samodzielność dzieci.
16. Rodzice każdorazowo do przedszkola wchodzą OBOWIĄZKOWO w maseczce i rękawiczkach (w przypadku braku rękawiczek obowiązkowo dezynfekują ręce).
17. Rodzice dzieci, które chodziły już w ubiegłym roku do przedszkola nie wchodzą rano z dzieckiem do szatni. Przekazują dziecko pracownikowi przedszkola. W godzinach odbioru dziecka rodzic może wejść do szatni zachowując dwa metry dystansu od drugiej osoby. W
szatni jednocześnie nie może przebywać więcje niż 8 rodziców. Rodzice korzystają z domofonu dzwoniąc do konkretnej sali w celu przywołania dziecka. Dziecko do szatni przyprowadza pracownik przedszkola.
18. Rodzice dzieci nowych wchodzą do szatni razem z dziećmi (rano) tylko przez pierwsze dwa tygodnie września. Po upływie tego czasu dziecko przekazywane jest pracownikowi przedszkola. W szatni jednocześnie nie może przebywać więcje niż 8 rodziców zachowując dwa metry dystansu od drugiej osoby. W godzinach odbioru dziecka rodzic może wejść do szatni zachowując dwa metry dystansu od drugiej osoby. W szatni
jednocześnie nie może przebywać więcje niż 8 rodziców. Rodzice korzystają z domofonu dzwoniąc do konkretnej sali w celu przywołania dziecka. Dziecko do szatni przyprowadza pracownik przedszkola.
19. Do odwołania (do momentu realnego zagrożenia zakażenia koronawirusem) w przedszkolu dzieci nie będą myły zębów.
20. Opłaty za przedszkole przyjmowane są do 15 dnia każdego miesiąca w formie gotówkowej wyłącznie Szkole Podstawowej w Osieku nad Wisłą. O konkretnych datach i godzinach przyjmowania wpłat rodzice będą powiadomieni mailowo oraz na gazetce.
21. Dzieci odbierane są z przedszkola najpóźniej o godzinie zadeklarowanej przez Rodzica w umowie.
22. Po wejściu do przedszkola każdemu dziecku mierzona jest temperatura ciała (za zgodą rodziców), dopuszczalna temperatura ciała wynosi do 38 stopni Celcjusza.23. - dzieci do przedszkola przyprowadzane /odbierane są wyłącznie przez osoby zdrowe,
24. Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych nie wolno przyprowadzać dziecka do przedszkola,
25. Wprowadza się ograniczenie przebywania osób trzecich w placówce z zachowaniem wszelkich środków ostrożności (minimum to: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe, dezynfekcja rąk przy wejściu, tylko osoby zdrowe), należy wcześniej umówić się za pośrednictwem telefonu lub poczty email.
26. Ustala się szybki sposób komunikacji z rodzicami za pośrednictwem telefonu,
27. W celu monitorowania stanu zdrowia dzieci, oprócz obserwacji dopuszcza się również pomiar temperatury ciała dziecka termometrem bezdotykowym.
28. Jeżeli dziecko będzie manifestowało lub przejawiało niepokojące objawy choroby zostanie odizolowane w odrębnym pomieszczeniu z zachowaniem minimum 2 m odległości od innych osób. Rodzice zostaną niezwłocznie powiadomieni telefonicznie o stanie dziecka i zobligowani do pilnego odebrania dziecka z przedszkola,
29. W miarę możliwości, dzieci będą korzystały z pobytu na świeżym powietrzu na terenie przedszkola przy zachowaniu możliwie maksymalnej odległości i zmianowości grup maksymalnie 25 dzieci na placu przedszkolnym).
30. Sprzęt na placu zabaw będzie regularnie czyszczony z użyciem detergentu.
31. Wyjścia poza teren przedszkola (np. na tereny rekreacyjne), organizuje się przy zachowaniu wymaganej odległosci od osób trzecich
32. Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni:
33. Przy drzwiach głównych do przedszkola znajduje się płyn dezynfekcyjny do rąk oraz informacja o obligatoryjnym dezynfekowaniu rąk przez osoby dorosłe wchodzące do przedszkola.
34. Personel przedszkola pilnuje, aby rodzice/opiekunowie dezynfekowali dłonie przy wejściu, mieli założone rękawiczki ochronne lub dezynfekowali ręce oraz zakrywali usta i nos.
35. Wszyscy przebywający w przedszkolu zobligowani są do regularnego mycia rąk wodą z mydłem - szczególnie po przyjściu do przedszkola, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza, skorzystaniu z toalety (personel pilnuje, aby czynności higieniczne wykonywały dzieci).
36. W przedszkolu prowadzony jest monitoring codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania w czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatury, włączników.
37. Personel opiekujący się dziećmi i pozostali pracownicy (w razie konieczności) zaopatrzeni są w indywidualne środki ochrony osobistej – jednorazowe rękawiczki, maseczki na usta i nos lub przyłbice, a także w fartuchy z długim rękawem (do użycia w razie konieczności np. przeprowadzenia zabiegów higienicznych u dziecka – adekwatnie do aktualnej sytuacji).
38. W pomieszczeniach sanitarno-higienicznych wywieszone są plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje.
39. Gastronomia:
40. Organizacja żywienia w przedszkolu (pomieszczenie kuchnne, sale przedszkolne) obok warunków higienicznych wymaganych przepisami prawa odnoszących się do funkcjonowania żywienia zbiorowego, dodatkowo wprowadza się zasady szczególnej ostrożności zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników, w miarę możliwości odległości stanowisk pracy . Szczególny nacisk kładzie się na utrzymanie wysokiej higieny,
mycie i dezynfekcję stanowisk pracy , opakowań i produktów, sprzętu kuchennego, naczyń i sztućców.
41. Korzystanie z posiłków odbywa się w miejscach do tego przeznaczonych (zmianowane wydawanie posiłków, czyszczenie blatów i stołów, poręczy krzeseł).
42. Naczynia wielorazowe , na których wydawane są posiłki w przedszkolu myte są w zmywarce z dodatkiem detergentu w temperaturze minimum 60 stopni Celsjusza i wyparzane,
43. Obiad dostarczany jest do przedszkola w szczelnie zamkniętych termosach.
44. Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u personelu przedszkola:
45. Do pracy w przedszkolu mogą przychodzić jedynie osoby zdrowe, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.
46. W mierę możliwości organizacyjnych nie angażuje się w zajęcia opiekuńcze pracowników i personelu powyżej 60 roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi,
47. Zostały wyznaczone i przygotowane pomieszczenia , w których będzie można odizolować osobę w przypadku zdiagnozowania objawów chorobowych.
48. Procedura postępowania na wypadek zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19.
49. Pracownicy przedszkola w przypadku wystąpienia niepokojących objawów, nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Toruniu (56 622 50 29), Wojewódzkim Szpitalem Obserwacyjno-Zakaźnym w Toruniu (56 679 31 00), a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod numer 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zarażenia koronawirusem.
50. Na bieżąco śledzone są informacje Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia dostępnych na stronach www.gis.gov.pl lub www.gov.pl/web/koronawirus, a także obowiązujących przepisów prawa.
51. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie korona wirusem zostaje on niezwłocznie odsunięty od pracy. Wstrzymuje się przyjmowanie kolejnych grup dzieci, powiadamia właściwą stację sanitarno-epidemiologiczna w Toruniu i stosuje się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
52. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, zostaje poddany gruntownemu sprzątaniu i zostają zdezynfekowane powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, itp.).
53. Stosowanie się do zaleceń Państwowego Inspektora Sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
54. W holu zostały umieszczone potrzebne numery telefonów, w tym Stacji Sanitarno- epidemiologicznej w Toruniu, Pogotowia Ratunkowego, Policji, Straży Pożarnej.
55. W przypadku wątpliwości należy zwrócić do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Toruniu w celu konsultacji i uzyskania porady.Edukacja wczesnoszkolna
1. Nauczyciel w klasach I-III organizuje przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.
2. Nauczyciel w klasach I-III organizuje przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.3. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce – jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
4. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły, przy zachowaniu zmianowości grup i dystansu pomiędzy nimi.
5. Na boisku mogą przebywać dwie grupy przy założeniu, że zachowany jest między nimi dystans.
6. Należy ograniczyć aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami.
7. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza, po skorzystaniu z toalety.
8. Uczniowie klas I-III wchodzą do szkoły oraz wychodzą ze szkoły wejściem od strony boiska.
9. Podczas przerw w razie niepogody uczniowie przebywają w szkole , zajmują przestrzeń
szkoły- część A ( hol , korytarz, łącznik). Uczniowie korzystający z toalet wracają do części A budynku szkoły.
10. W miarę możliwości należy zapewnić taką organizację pracy i koordynację, która utrudni stykanie się ze sobą poszczególnych grup uczniów np. różne godziny przerw lub zajęć na boisku.
11. Uczniowie na posiłki do stołówki szkolnej chodzą z nauczycielem, uwzględniając godziny wydawania posiłków tak , aby dzieci z poszczególnych klas nie stykały się ze sobą.
Wychowanie fizyczne
1. W czasie bezdeszczowej pogody wszystkie zajęcia sportowe odbywają się na powietrzu.
2. W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte detergentem lub zdezynfekowane po każdym dniu zajęć, a w miarę możliwości po każdych zajęciach.
3. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
4. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy czyścić lub dezynfekować. Pozostałe (szarfy, znaczniki) należy uprać i schować.
Świetlica
1. Do świetlicy, na podstawie zaświadczenia z pracy, zapisani są uczniowie, których oboje rodzice pracują.
2. Zajęcia świetlicowe w bezdeszczowe dni odbywają się na powietrzu, w pozostałe w świetlicy szkolnej, a razie potrzeby w innych salach dydaktycznych. Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych należy wprowadzić zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie epidemii.
3. Świetlice należy wietrzyć (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjęciem wychowanków oraz poprzeprowadzeniu dezynfekcji.Sekretariat
1. Sekretariat jest czynny codziennie w godzinach 7 00 – 15 00 , dla rodziców po wcześniejszym zapisaniu się.
2. Wszelkie sprawy dotyczące uczniów załatwiają wychowawcy (legitymacje).
3. Płatności za obiady przyjmowane będą na konto. Terminy będą podawane na bieżąco.
Gastronomia
1. Przy organizacji żywienia w szkole dodatkowo należy wprowadzić zasady szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia pracowników. Powinna być zachowana odpowiednia odległość stanowisk pracy wynosząca min. 1,5 m, a jeśli to niemożliwe –zapewnienie środków ochrony osobistej. Szczególną uwagę należy zwrócić na utrzymaniewysokiej higieny stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców, a także higieny osobistej.
2. Rezygnuje się z przygotowania herbaty. Śniadania uczniowie mogą spożywać w czasie lekcji, za zgodą nauczyciela oraz w czasie przerw. Każdy uczeń przynosi dla siebie wodę w butelce i śniadanie w śniadaniówce.
3. Korzystanie z posiłków odbywa się w stołówce, zapewniając prawidłowe warunki sanitarno-higieniczne, zgodnie z zaleceniami w czasie epidemii. Przygotowywane obiadysą jednodaniowe. Rekomenduje się zmianowe wydawanie posiłków ustalone wyznaczoną godziną dla klasy, spożywanie ich przy stolikach z rówieśnikami z danej klasy. Przy zmianowym wydawaniu posiłków konieczne jest czyszczenie blatów stołów i poręczy krzeseł po każdej grupie.
4. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu, w temperaturze min. 60°C lub je wyparzać.
5. Zaleca się usuniecie dodatków (np. cukier, jednorazowe sztućce, wazoniki, serwetki) z obszaru sali jadalnej i wydawanie bezpośrednio przez obsługę. W stołówce nie zaleca się samoobsługi. Dania i produkty powinny być podawane przez osobę do tego wyznaczoną/obsługę stołówki.Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u pracowników szkoły
1. Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy umieścić ucznia w gabinecie pielęgniarskim i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu). Pomiar temperatury dokonuje się bezdotykowym termometrem.
2. Pracownicy zostają poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów choroby zakaźnej powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
3. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik z infekcją dróg oddechowych, bezzwłocznie należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.) oraz zastosować się do indywidualnych zaleceń wydanych przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
4. W przypadku potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie szkoły należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego. Rekomenduje się ustalenie listy osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach podmiotu, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie https://www.gov.pl/web/koronawirus/ oraz https://gis.gov.pl/ odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
5. Zawsze w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, aby odbyć konsultację lub uzyskać poradę.REGULAMIN_PRACY_SZKOLY_I_PRZEDSZKOLA____________________________________________________W_WARUN.docx
GODZINY LEKCJI I PRZERW MIĘDZYLEKCYJNYCH
GODZINY LEKCJI I PRZERW MIĘDZYLEKCYJNYCH w roku szkolnym 2020/2021
8.00 – 8 45
8.50 – 9 35
9.45 – 10 30
10.40 – 11 25
11.35 – 12 20
12.30 – 13 15
13.25 – 14 10
14.20 – 15 05
15.10 – 15 55
Wskazówki dla rodzica
Szkoły o najwyższych wynikach egzaminu ósmoklasisty - rejon toruński
Informacja dla rodziców dzieci klas pierwszych
Listy uczniów (przydział do klas oraz wychowawstwa) są wywieszone w budynku szkoły:
1) wejście główne szkoły
2) wejście od strony boiska
ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2020/2021
1 WRZEŚNIA – SPOTKANIE UCZNIÓW Z WYCHOWAWCAMIKAŻDE SPOTKANIE BĘDZIE TRWAŁO OK. 40 MINUT
UCZNIOWIE BĘDĄ WYPUSZCZANI Z KLAS W ODSTĘPIE 10-CIOMINUTOWYMWEJŚCIE OD STRONY BOISKA
9 00 – sala nr 2 – klasa IIA
9 10 – sala nr 5 – klasa IIB
9 20 – sala nr 7 – klasa IIC
9 30 – sala nr 1 – klasa IIIB
9 40 – sala nr 4 – klasa IIICWEJŚCIE GŁÓWNE
9 00 – sala językowa mała – klasa VIIC
9 10 – sala językowa duża – klasa VIB
9 20 – sala matematyczna 1 – klasa VIIIA
9 30 – sala matematyczna 2 – klasa VIC
9 40 – sala polonistyczna – klasa VIIBWEJŚCIE OD SALI GIMNASTYCZNEJ
9 00 – aula – klasa VIA
9 10 – sala plastyczna – klasa VIIA
9 20 – sala humanistyczna – klasa VA
9 30 – sala przyrodnicza – klasa VIIIBSPOTKANIA WYCHOWAWCÓW Z UCZNIAMI I RODZICAMI
01.09.202016 00 -17 00 IA wraz z rodzicami aula
16 00 -17 00 IB wraz z rodzicami sala gimnastyczna
16 00 -17 00 IC wraz z rodzicami hol
17 30 -18 30 IVA wraz z rodzicami hol
17 30 -18 30 IVB wraz z rodzicami aula
17 30 -18 30 IVC wraz z rodzicami sala gimnastyczna
Archiwum Aktualności
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Lipiec 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Wszystkie