Ramowy rozkład dnia
6:30 – 7:30
Schodzenie się dzieci do przedszkola – zachęcanie do stosowania form grzecznościowych na powitanie.Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru
i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej.
7:30 – 8:30
Poranne zabawy ruchowe oraz integrujące grupę. Przygotowanie do śniadania – porządkowanie zabawek w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
ŚNIADANIE – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.8:30 – 9:00
Zabawy kołowe integrujące dzieci. Nauka i utrwalanie wierszy i piosenek. Zabawy logopedyczne rozwijającesprawność artykulatorów. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
9:00 – 10:00
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej i programu wychowania przedszkolnego – z całą grupą i w małych zespołach: poznawcze, umuzykalniające, plastyczne, profilaktyka logopedyczna. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.10.00 – 11.30
Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze ( nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków –doskonalenie umiejętności). Zabawy dowolne w ogrodzie inspirowane potrzebami dzieci, zajęcia ruchowe,
obserwacje przyrodnicze w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy ruchowe i swobodne w sali.
11.30 – 12:15
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience –
nauka i utrwalenie kolejnych etapów mycia rąk.
OBIAD – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania sięsztućcami ( łyżką i widelcem). Kulturalne zachowanie się przy stole.
12:15 – 13:40
. Odpoczynek po obiedzie: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przeznauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD na podstawie literatury dziecięcej, odpoczynek z ulubioną maskotką.
Zabawy swobodne w sali, zabawy muzyczno-ruchowe, spacer na świeżym powietrzu.
13:40 – 14:15
Przygotowanie do podwieczorku. Rozwijanie samodzielności. Czynności higieniczne w łazience.
PODWIECZOREK – samodzielne i kulturalne spożywanie posiłku.14:15 – 15:30
Zabawy i ćwiczenia indywidualne z dziećmi,. Zabawy ruchowe organizacyjno- porządkowe, integrujące grupę. Rozmowy w kręgu inspirowane potrzebami dzieci. Zabawy umuzykalniające. Utrwalenie poznanych wierszyi piosenek. Układanie prac do teczek.
15:30 – 16.30
Zabawy i ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Praca w małych grupach rozwijająca talenty dzieci, zajęcia korygująco – stymulujące. Zabawy dowolne rozwijające umiejętnośćorganizowania i podejmowania działalności zabawowej.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub w sali.