• Regulamin biblioteki
      • Regulamin biblioteki

      • 30.10.2024 08:24
      • Regulamin biblioteki szkolnej im. mjr Henryka Sucharskiego w Osieku nad Wisłą
      • Regulamin biblioteki Szkoły Podstawowej

         im. mjr Henryka Sucharskiego w Osieku nad Wisłą

         

        1. Ze zbiorów biblioteki szkolnej mogą korzystać uczniowie i ich rodzice, nauczyciele oraz pracownicy szkoły.
        2. Informacje o godzinach otwarcia biblioteki podane są na drzwiach wejściowych i na stronie internetowej szkoły.
        3. Nauczyciel bibliotekarz służy poradą przy wyborze literatury, rozpoznaje indywidualne potrzeby i zainteresowania czytelnicze uczniów.
        4. Biblioteka udostępnia swoje zbiory czytelnikom do domu oraz na miejscu w kąciku czytelniczym
        5. Nauczyciel bibliotekarz udostępnia czytelnikom stanowisko komputerowe wyłącznie do celów edukacyjnych, służy pomocą w obsłudze zainstalowanych programów oraz w dokonywaniu poszukiwań w Internecie.
        6. Uczeń może wypożyczyć 3 książki na okres 3 tygodni, (lektury - zgodnie z zaleceniem polonisty i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej). W razie potrzeby czytelnik może przedłużyć czas wypożyczenia na kolejny okres. Uczniowie przygotowujący się do konkursów mają prawo do wypożyczenia większej liczby książek.
        7. Nauczyciele dokonujący wypożyczeń zbiorowych ponoszą pełną odpowiedzialność za całość wypożyczonych zbiorów i rejestrowanie ich obiegu wśród uczniów.
        8. Czytelnik odpowiada za wypożyczone przez siebie zbiory. W przypadku ich zagubienia lub zniszczenia zobowiązany jest zwrócić taką samą pozycję lub inną wskazaną przez bibliotekarza.
        9. Czytelnicy mogą wypożyczyć książki na przerwę wakacyjną pod warunkiem oddania zaległych zbiorów. Nie dotyczy to ostatniego rocznika uczniów.
        10. Uczniowie i pracownicy szkoły, którzy z niej odchodzą w czasie trwania roku szkolnego, zobowiązani są rozliczyć się ze zbiorów bibliotecznych.
        11. Bibliotekarz organizuje i uczestniczy w różnorodnych działaniach promujących czytelnictwo, rozwijających wrażliwość kulturalną oraz społeczną. W trakcie trwania tych zajęć zbiory nie są wypożyczane.
        12. W obrębie biblioteki obowiązuje cisza, zakaz picia napojów i spożywania posiłków.
        13. Czytelnikom rażąco naruszającym regulamin biblioteki wstrzymuje się lub ogranicza wypożyczenia. 

         

      • Wróć do listy artykułów
  • e-mail: katarzyna.maksel-zytko@zsosieknadwisla.pl

    • Kontakty

      • Szkoła im. mjr Henryka Sucharskiego w Osieku nad Wisłą
      • (+48) 56-678-65-29
        --wew. 108 ( Świetlica)
        Przedszkole 56-621-17-20
      • ul. Leśna 1 Osiek nad Wisłą
        87-125 Osiek nad Wisłą
        87-125 Osiek nad Wisłą Osiek nad Wisłą
        Poland
      • KLAUZULA INFORMACYJNA
        Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:
        1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespól Szkół w Osieku nad Wisłą , reprezentowany przez Dyrektora ZS – Panią Katarzynę Wachowską (ul. Leśna 1 ,87-125 Osiek nad Wisłą , telefon: 56 678 65 29 ).
        2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
        z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
        3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonywania działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, w tym realizowania programów nauczania oraz wykonania ciążących na nas obowiązkach prawnych.
        4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
        z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
        5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia
        oraz Ustawa z dnia 7września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz.1481), oraz Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148) .
        6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
        7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
        - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
        - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
        z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
        Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.


        KLAUZULA INFORMACYJNA
        Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119,
        s. 1 informujemy, iż:
        1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Szkół w Osieku nad Wisłą , reprezentowany przez Dyrektora ZS – Panią Katarzynę Wachowską (ul. Leśna 1, 87-125 Osiek nad Wisłą ,telefon: 56 678 65 29 ).
        2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
        z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
        3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających z przepisów prawa.
        4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
        z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
        5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest w szczególności ustawa z dnia 7 września
        1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz.1481), oraz ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646).
        6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
        7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
        - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
        - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
        z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
        Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
    • Logowanie